فعال کردن safe_mode در php برای امنیت بیشتر

با فعال کردن safe_mode در php خود می توانید امنیت سرور خود را بیشتر کنید قبل از انجام تغییرات لازم است از موارد زیر اطلاع داشته باشید

safe_mode در php چیست ؟ :با فعال کردن safe_mode در php.ini می توانید از اجرا فایل های شل جلوگیری کنید. safe_mode از دستورات خطرناکی که می تواند توسط یک فایل php روی سرور برای ورود هکر و دسترسی به اطلاعات اجرا شود جلوگیری می کند.

فعال کردن safe_mode

آیا فعال کردن safe_mode مشکلی برای سایت ها ایجاد می کند ؟ : در صورت فعال کردن safe_mode ممکن است برخی از قسمت های سیستم های مدیریت محتوا ممکن است با مشکل مواجه شود.

safe_mode روشن یا خاموش ؟ : فعال بودن این قسمت در php برای امنیت بسیار پیشنهاد می شود اما ممکن است فعال بودن آن در سرور های هاستینگ مشکلاتی را ایجاد کند اگر safe_mode را در سرور های هاستینگ ( سرور های اشتراکی ) فعال می کنید سایت های خود را کنترل کنید تا با مشکل مواجه نشود و در صورت وجود مشکل safe_mode را با استفاده از php.ini اختصاصی یوزر برای سایت مورد نظر غیر فعال کنید.

 

برای فعال کردن safe_mode توسط ssh دستورات زیر را وارد کنید :

دستور php –ini را وارد کنید تا مسیر فایل php.ini شما نمایش داده شود. مسیر بعد از جمله Loaded Configuration File نمایش داده می شود.

سپس با استفاده از دستور nano فایل php.ini سرور خود را ویرایش کنید. مانند : nano /test/test/php.ini در این مثال تست پوشه های مسیر شما است.

سپس با کلید ctrl + w کلمه safe_mode = را جستجو کنید و مقدار Off ر ابه on تغییر دهید و فایل را توسط کلید ctrl و سپس کلید Enter ذخیره کنید.

 

برای فعال کردن safe_mode از محیط گرافیکی سی پنل (whm) موارد زیر را انجام دهید

ابتدا وارد whm شوید و از قسمت Service Configuration روی گزینه PHP Configuration Editor کنید.

سپس روی قسمت safe_mode کلیک کنید و روی ON کلیک کنید.

 

برای فعال کردن safe_mode از محیط گرافیکی دایرکت ادمین موارد زیر را انجام دهید

ابتدا وارد admin دایرکت ادمین شوید و سپس روی گزینه File Editor کلیک کنید و فایل php.ini خود را ویرایش کنید.

سپس مقدار safe_mode = را on وارد کنید.

برای تست این تغییرات می توانید یک فایل php در یکی از سایت های خود ایجاد کنید و کد زیر را در آن وارد کنید و فایل را اجرا کنید و تنظیمات php را مشاهده کنید.

< ?php
phpinfo();
?>
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.